Friday, April 30, 2010

azam tahun baru

saya tahu memang dah terlambat nak cakap pasal azam tahun baru di penghujung bulan april ni. tapi saya tetap nak share dengan sahabat sahabat saya. tolong bagi can eh. tolong sangat sangat (T.T). azam saya untuk tahun ni takde la heavy dan complicated sangat. ceh macam confident je ieqa ni kan?? jom kita tengok :-


1. nak cari kerja yang lebih stabil

yang menjadi keutamaan saya adalah kerja. sebab saya dah terlampau bosan untuk berada di rumah setiap masa. walaupun sudah menamatkan pelajaran, saya akui bukan senang nak mencari kerja yang betul betul stabil dan kena dengan jiwa. rasa jeles bila tengok kawan kawan yang sudah bekerja (-_-")


2. nak memilki pengangkutan sendiri

bila dah ada kerja mestilah ada gaji. bila ada gaji mean sudah ada duit. so bila dah ada duit boleh la saya beli kenderaan idaman. hehe. apa yang saya idamkan?? saya taknak bagitahu sekarang. biarlah menjadi rahsia dulu k.


3. ingin menambah berat badan

bunyinya memang pelik. tapi saya memang bersungguh sungguh ke arah itu! kadang kadang perkara ini menjadi obsesi bagi diri saya. bila saya rasa baju atau seluar yang di pakai terasa sedikit ketat, bila mencuci muka terasa pipi sedikit tembam, saya akan rasa sangat gembira. sampai ada berkata "orang lain sibuk nak kurus, ko pulak sibuk nak gemuk", huhu sungguh weird bukan??


4. nak simpan rambut panjang

gila jeles bila tengok wanita berambut panjang. terutama bila melihat iklan syampu. bila tengok gambar gambar zaman dahulu kala. rasa seperti hendak menangis pun ada. lepas tu, mula rasa menyesal sebab potong rambut. kononnya mahukan rambut yang ala ala victoria beckham la. ala ala jepun la. tah apa apa. huhu. tapi sekarang saya memang betul betul nekad untuk menyimpan rambut panjang sepanjang yang boleh.


**mungkin saya akan mencuba rambut ala ala taylor swift pula. erm akan dipertimbangkan. agak agak korang sesuai ke erk??~

itulah antara azam azam saya tahun ni. nak tahu tercapai atau tidak? sama sama kita nantikan. hope dapat dilaksanakan dengan jayanya. wish me luck!

2 comments:

  1. haha...baru leh komen. nape lambat bebeno nak bgtaw azam nie?? tapi pape pun, gud luck 4 u gurl, hope tercapai azam tue...

    simpan rmbt pnjng2 paras pinggang k...hehe.....

    ReplyDelete
  2. for sure... ko cntik x kira rmbut pnjang ke pendek.. just be ureself k..

    psal 'tambah berat' tu.. ak pham.. huhuhuhu
    sapa lagi yg pham ko slain ak kn kn kn??

    anyway.. smoga azam ko tu.. ko lakukan.. dan tercapai sblm 1 january nnt k??
    i wish u luck my dear... :P

    ReplyDelete